Musikskoleleder
Rikke Heie
Præsentation
Jeg er uddannet på Det Jyske Musikkonservatorium i Aarhus som rytmisk sanglærer, sanger, musiker og musiklærer. Jeg har undervist børn, unge og voksne i sang, kor, sangskrivning og musik i over 20 år. Blandt andet på Skuespiller Akademiet, Rytmisk Center, Gentofte Musikskole, Ryparken Musikskole, Operaen i Midten, Musikpædagogiske efteruddannelseskurser, og som sangcoach mm.

Når jeg selv underviser vægter jeg sammenspillet, musikglæden, det improvisatoriske og det legende meget højt, og det skal helst gå hånd i hånd med fagligheden, dygtiggørelsen og følelsen af, at eleven selv mærker, at han/hun bliver dygtigere og mestrer sit instrument. Samt er det vigtigt at være nysgerrig overfor og være med til, at vi gør hinanden så gode som muligt, når vi spiller, synger og arbejder sammen om musik. Musik skal give glæde, og det kræver både nysgerrighed, fællesskab, udtryk og faglig dygtiggørelse. Musik kræver også at man arbejder for det, bliver udfordret, og især holder i, når det er kræver noget af os.

Jeg kommer selv ud af lilleskole-miljøet fra Aarhus Friskole, hvor musik og bevægelse altid har spillet en stor rolle i hverdagen, samt det gode børneliv og glæden ved fællesskabet. Det er stadig meget vigtigt for mig at holde fast i som voksen og som underviser, og det må også gerne mærkes på en musikskole.
Som musikskoleleder ønsker jeg dels at videreføre den vigtige musikkultur som Louise Nathansen har opbygget med Ryparken Musikskole. Samt ønsker jeg også, at sætte mit præg på musikpædagogik og musikglæde for børn, unge og voksne fremover på Ryparken Musikskole.

Jeg er derudover udøvende musiker, sanger og sangskriver, samt musiklærer på Ryparken Lilleskole.

Bestyrelsesmedlem
Allan Lohmann-olsen
Præsentation

Min interesse for musikskolen kommer af, at jeg har to døtre, som går til klaverundervisning på, hvad… femte år eller sådan. De går begge på Carolineskolen. Desuden går jeg også selv til klaverundervisning hos Mads.

Min interesse i musik er vel, at det altid har fyldt meget for mig. Det var først, da børnene blev store nok til, at der blev frigivet noget energi og tid, at jeg selv har fået lov til at tage et lille skridt ind i musikkens verden – som udøver.

Jeg er optaget af at fortsætte og måske udvikle det gode samarbejde mellem Musikskolen og Carolineskolen, så vi kan sikre, at børnene på Carolineskolen også fremover kan være en del af ’noget større’.

Kamilla Bruus
Næstformand
Camilla Bang
Præsentation

Jeg er uddannet musiker med vokal som hovedinstrument, fra Rytmisk Musik konservatorium, og arbejder som freelance musiker i teater -og musik branchen.
Jeg har selv undervist i guitar, sangskrivning, sammenspil og teater i bl.a Teatermejeriet og på en teaterskole på Nørrebro, der hedder SceneN. Jeg har aldrig selv gået på musikskole, men har taget timer i guitar som ung, og sidenhen lært at udtrykke mig gennem musikken på min egen måde. Jeg synes det er spændende at tænke i alternative metoder, i forhold til at lære et instrument, og er meget optaget af hvordan man kan få glæde af at bruge musikken til at udtrykke sig igennem.
I mit arbejde i bestyrelsen håber jeg på at kunne være med til at åbne op og inspirere til anderledes måder at drive musikskolen og på den måde skabe grobund for nysgerrighed og åbenhed omkring musik.

Lærerrepræsentant i bestyrelsen
Stinus Seierup
Administration og økonomi
Henriette Birch Hansen
Præsentation
Henriette er uddannet akademiøkonom og har mange års erfaring som regnskabschef på kreative institutioner.
Ryparken Musikskole - Gartnerivej 3 - 2100 København Ø - Tlf. 30303239